Tjekke dig selv for udestående kundeservice

En forretningsforbindelse, Mike, nævnte for nylig, at han lavede et show på en lokal Universitet og stoppet af fakultetet spisesal for at få frokost. Han sagde, at mens de venter på linje, tjenesten var fattige. Linjen bevægede sig langsomt, counterperson var uinteresserede i hvad hun gjorde… og det viste. Det var ikke en behagelig kundeoplevelse.

Det var Mikes tur til rækkefølge og counterperson fortsatte med at vise hendes manglende interesse… ingen øjenkontakt, bevægede sig som det smertede hende, og ingen begejstring i stemmen. Så når hun så endelig op til at give Mike hans mad, mærkede hun hans navneskilt med hans navn og virksomhed. Hun indså, at Mike arbejdede i en bank, hvor hun lige har åbnet en konto. Nå, forvandlet hun til en anden person. Hun var ophidset når fortæller Mike om sin gode oplevelse på sin bank. I et øjeblik var hun levende, alert, smilende og i live!

Spørgsmålet er, “Hvorfor ikke kunne hun opfører sig på den måde når hun interagerer med en kunde?” Vi kan stille dette spørgsmål, når vi kommunikerer med folk i kunde service situationer. I mange situationer opføre de personer, der tjener os lige de audition til rollen som en zombie i filmen, “Dawn of the Dead.” Der henviser til, at de kan bruge mindre energi at være livlig og producere en stor oplevelse for alle involverede.

Grunden til dette sker er fordi kunden service personer “ikke Kontroller selv” for fremragende kundeservice. Når du “tjekke dig selv” før servering kunden, prep du dig selv for at give dit bedste til kunden. Når du “tjekke dig selv,” er du forberedt på enhver situation, kunde service. Når du “tjekke dig selv,” gøre du situationen positivt for kunden og dig selv.

Følgende er tre måder at “tjekke dig selv” at give fremragende kundeservice:

1. Tjek din holdning

Gøre din holdning siger, “Jeg kan hjælpe dig i dag.” Dette betyder, at du vil hjælpe, du ønsker at tage ansvar for løsningen, og du er proaktiv i at skabe løsninger for kunden. Sørg for din holdning er positive for fremragende resultater. Holde et spejl af dit skrivebord og ser ind i spejlet før du starter en debitorpostering og sige følgende:

“Jeg vil hjælpe nogen i dag.”

“Jeg har en stor holdning.”

“Jeg er løsningsorienteret.”

“Jeg vil gøre en forskel i dag.”

2. tjek dit kropssprog

Gøre dit kropssprog vise at du er ivrig efter at lytte til kunden. Dermed står eller sidder erectly hvis kommunikere ansigt til ansigt. Siddende oprejst i dit sæde er især vigtigt, når du kommunikerer over telefonen, fordi kunden kan “høre” din apati over telefonen. Check selv sørge for du er smilende. Tjekke dig selv for at sikre dit kropssprog viser at du ønsker at lytte. Det betyder direkte øjenkontakt, arme uncrossed, et lille Nik af anerkendelse, og vigtigst, din krop står over for kunden for at vise at du er helt “engageret” i samtalen.

3. kontrol din stemme

Sørg for din stemme er energisk og positiv. Dette betyder at du ikke lyde monoton og stemmen har vocal udvalg (se min artikel “Kat i the Hat”). Tjek din stemme for at sikre din har et livligt tempo uden at afskære kunderne, før de er færdige med deres tanker.

Kun anvender disse tre teknikker, vil du producere glade kunder og gør dit job som en kundeservice ekspert så meget lettere.

Copyright © 2004 Ed Sykes. Alle rettigheder forbeholdes

Web-adresse:

Blog-adresse:

RSS Feed:

Publishing retningslinjer: Du har tilladelse til at offentliggøre denne artikel i din ezine, offentliggørelse, ebook, eller på din hjemmeside, så længe den hjælpekilde boks er inkluderet i artiklen, og så længe hverken artikel eller ressource boksen er ændret på nogen måde. URL i den ressource boksen skal være angivet som et hyperlink. Mindre ændringer i formateringen er tilladt.

Venligst E-mail forfatteren en kopi af enhver ezine eller nyhedsbrev ved hjælp af denne artikel

Hvis du bruger denne artikel på et websted, skal du indstille ressource link som et hyperlink

Behage sende Webadressen på ethvert sted, hvor artiklen er indsendt.

Venligst snail mail kopi af eventuelle trykte publikation ved hjælp af denne artikel for at:

Gruppen Sykes

2133-126 Upton drev #234

Virginia Beach, VA 23454-1193